طرز تهیه گوجه سبز ترشی شده در سرکه قرمز با تمام نکات

۵۸ بازديد


طعم ترش و شیرین گوجه سبز سفره های شما را نرم و دلچسب می کند. با این دستور ساده که به شما آموزش می دهیم می توانید این خوراکی لذیذ را در منزل تهیه کرده و لذت ببرید. با دستور پخت ترشی گوجه سبز با رب انار و طرز تهیه ترشی گوجه سبز با آب نمک و همچنین دستور تهیه ترشی گوجه سبز با سرکه قرمز همراه ما باشید.

مواد لازم برای ترشی گوجه سبز با سرکه قرمز

500 گرم گوجه سبز

سرکه قرمز 2 لیوان

نمک 2-3 قاشق غذاخوری

مقدار آب مورد نیاز

سبزیجات مناسب (ترخون و پیازچه) و به مقدار لازم

فلفل به میزان لازم

طرز تهیه ترشی گوجه سبز با سرکه قرمز

1. سرکه را در آب مخلوط کنید

اولین قدم در طرز تهیه گوجه سبز سرخ شده با سرکه قرمز این است که آب، نمک و سرکه قرمز را با هم مخلوط کرده و روی گاز بگذارید تا کمی بجوشد.

2. تهیه ترشی گوجه فرنگی سبز

وقتی مخلوط سرکه قرمز و آب آماده شد، گوجه سبز شسته و خوب خشک شده را در لیوان مناسبی بریزید. برای این کار گوجه سبز را در لیوان ریخته و بعد از اینکه مخلوط آب و سرکه را از روی گاز خارج کردید، سبزیجات و فلفل مناسب را در کنار گوجه سبز قرار دهید و بگذارید خنک شود. مخلوط را روی گوجه سبز بریزید، در شیشه را محکم ببندید و بگذارید خیارشورها حداقل 2-3 هفته جا بیفتند.

نکته: برای تهیه سریع ترشی می توانید با خلال دندان روی هر گوجه سبز چند سوراخ ایجاد کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه ترشی گوجه سبز با سرکه قرمز

وقتی طرز تهیه ترشی گوجه سبز با سرکه، طرز تهیه ترشی و حتی طرز تهیه ترشی مخلوط خانگی را می خوانید، فقط باید نکات و ترفندهایی را بدانید تا به ترشی خوب برسید

از کپک زدن ترشی گوجه سبز جلوگیری کنید

ترشی گوجه سبز به طور کلی کمتر از سایر ترشی ها کپک می زند، اما برای جلوگیری از کپک زدن ترشی گوجه سبز بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

ظرف ترشی را استریل کنید: قبل از استفاده، ظرف ترشی را با آب جوش و صابون بشویید سپس با آب گرم کاملاً بشویید.

از سرکه با اسیدیته مناسب استفاده کنید: سرکه با اسیدیته 5 تا 7 درصد برای ترشی گوجه سبز مناسب است. سرکه قرمز 5 درصد اسیدیته دارد و برای این کار مناسب است.

نمک کافی به ترشی ها اضافه کنید: نمک به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند و از تشکیل کپک جلوگیری می کند.

ترشی ها را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید: نور خورشید و گرما می توانند باعث رشد کپک شوند.

نحوه نگهداری ترشی گوجه سبز

از آنجایی که در ماریناد گوجه سبز از سرکه قرمز استفاده می شود و خود میوه آن ترش است، احتمال خراب شدن این ماریناد در خارج از یخچال کمتر است، اما اگر به مدت طولانی نگهداری شود، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

گوجه سبز را در یخچال نگهداری کنید. این به ماندگاری ترشی کمک می کند.

ترشی ها را در ظرف در بسته نگهداری کنید تا از هوا و آلودگی جلوگیری شود.

از یک قاشق تمیز برای جدا کردن خیار استفاده کنید.

دلایل استفاده از سرکه قرمز

می توانید از سرکه سفید یا قرمز برای تهیه ماریناد استفاده کنید، اما دلیل استفاده از سرکه قرمز معمولاً این است که طعم ملایم تر، میوه ای تر و دلپذیرتر دارد. از سوی دیگر، از آنجایی که این سرکه معمولا از میوه های قرمز رنگ تهیه می شود، می توان گفت که سرکه قرمز آنتی اکسیدان بیشتری دارد و به کاهش قند، چربی و کلسترول خون کمک می کند.

استفاده از گوجه سبز در غذا یا نمک.

و اگر گوجه سبز دوست دارید و می خواهید طعم آن را متفاوت بچشید، توصیه می کنیم حتما سعی کنید نمک گوجه فرنگی درست کنید. اما بد نیست در تهیه سوپ نیز از آن استفاده کنید. قبلا در کتاب Kalkapošzta طرز تهیه آش گوجه سبز مازندرانی و طرز تهیه آش گوجه سبز با مرغ را بررسی کردیم. حتما بخوانید و آماده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.