مه پاش مرغ

مجله اینترنتی شازده

مه پاش مرغ

۱۱۲ بازديد


طیور یکی از صنایع مهمی است که بیشتر مواد غذایی مورد نیاز جامعه را تامین می کند. با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات مختلفی برای افزایش بهره وری و میزان تولید در این صنعت ساخته شده است که یکی از آنها مه پاش طیور می باشد. این دستگاه در بسیاری از فرآیندها جایگزین سیستم سنتی شده است و به صاحبان مجموعه کمک می کند تا شرایط محیطی را به راحتی کنترل کنند.  در این مقاله در مورد این ابزار و مزایای آن توضیح خواهیم داد. اگر قصد خرید این محصول را دارید با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. https://uupload.ir/mag/%d9%85%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%81%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%85%d8%b1%d8%ba%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

گوشت مرغ

رطوبت ساز یکی از ابزارهایی است که می توانید برای بهبود محیط در خانه هایی که جوجه ها در آن نگهداری می شوند، استفاده کنید. از این دستگاه می توان برای تزریق مواد مختلف به محیط زیست مانند آب، آفت کش ها و گیاهان استفاده کرد. هدف اصلی مه پاش در مرغداری بهبود کیفیت هوا، کنترل دما و رطوبت، کاهش آلودگی هوا و آب، مبارزه با بیماری ها و بهبود پاکیزگی هوا است.

به عنوان مثال، در فصل گرم، مه به حفظ دمای صحیح و کاهش استرس گرمایی جوجه ها کمک می کند. همچنین در فصول سرد استفاده از این دستگاه در حفظ کنترل دما و رطوبت موثر است. توصیه می کنیم برای خرید این دستگاه با کارشناسانی که تجربه زیادی در این زمینه دارند مشورت کنید; زیرا جوجه کشی شکل و سن متفاوتی دارد که برای محیط های مختلف لازم است.

فواید مه

همانطور که گفته شد نصب این دستگاه در محیط دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهد شد.

بهبود بهره وری و سودآوری

بهبود بهره وری و سود دهی در مرغداری ها بسیار مهم است و مه پاش یکی از عواملی است که به این هدف کمک می کند. این دستگاه با فراهم آوردن شرایط محیطی مناسب از جمله کنترل دما، رطوبت و تهویه به کاهش استرس در جوجه ها و افزایش رشد و بهره وری آنها کمک می کند. نصب دستگاه های مذکور کاهش تلفات و افزایش تعداد جوجه های زنده و سالم را در پی خواهد داشت.

علاوه بر این، استفاده از دستگاه مه پاش طیور می تواند به کاهش هزینه های مربوط به درمان بیماری هایی مانند استفاده از داروها و آنتی بیوتیک ها کمک کند. علاوه بر این، مصرف انرژی در مرغداری را کاهش داده و در نتیجه سودآوری را افزایش داده است. با بهبود شرایط محیطی می توان زمان تولید را کاهش داد. به علاوه می توان منابعی مانند آب، خوراک و انرژی را به بهترین نحو مدیریت کرد.

دما و رطوبت را در حد متوسط ​​حفظ کنید

حفظ تعادل دما و رطوبت در مرغداری ها بسیار مهم است و مه پاش می تواند به حل این مشکل کمک کند. این دو عامل برای رشد و بهره وری مرغ بسیار مهم هستند و تنظیم دقیق آنها تاثیر مستقیمی بر شرایط محیطی و سلامت مرغ دارد.

متعادل نگه داشتن دما به این معنی است که دمای مرغداری در محدوده مشخص و ثابتی قرار دارد. محدوده بهینه برای رشد و بهره وری جوجه ها معمولا در محدوده دمایی مشخصی است و تغییرات ناگهانی آن می تواند منجر به استرس و ناراحتی در طیور شود. استفاده از مه پاش مرغ به حفظ دمای مناسب و ثابت در محیط کمک می کند و از نظر سلامت و بهره وری خوب است. همچنین حفظ تعادل رطوبت بسیار مهم است. رطوبت محیطی مناسب باعث بهبود تنفس جوجه ها و کاهش آسیب به پوست و سیستم تنفسی آنها می شود.

از بین بردن بوهای محیطی

از بین بردن بوهای نامطبوع از محیط پرنده نیز از مزایای استفاده از مه است. بو معمولاً در اثر تجمع مواد آلی مانند ادرار و مدفوع مرغ، تخم مرغ، باکتری، کپک و حتی انتشار گازهای بدبو مانند آمونیاک ایجاد می شود. استفاده از مه می تواند در رفع موارد ذکر شده موثر باشد. همچنین می توانید از این دستگاه برای پخش باکتری ها و مواد ضدعفونی کننده در فضا و جلوگیری از بروز مشکلات استفاده کنید. علاوه بر این، مه می تواند به تهویه مناسب محیط کمک کند، که همچنین می تواند منجر به کاهش تجمع گازهای بدبو مانند آمونیاک شود.

نتیجه

مه پاش طیور را می توان یکی از ضروری ترین تجهیزاتی دانست که این صنعت را دستخوش تغییرات اساسی کرده است. از آنجایی که بسیاری از کارشناسان استفاده از این تجهیزات را به صاحبان واحدهای تولیدی توصیه می کنند، در این مقاله بر آن شدیم تا به چند مزیت مهم نصب این تجهیزات اشاره کنیم. توصیه می کنیم برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه های عملیاتی کسب و کار خود، مه مه پاش را خریداری و نصب کنید.

برای این کار کافیست به صفحه مجموعه مراجعه کرده و پس از انتخاب کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید تا به بهترین نحو ممکن پاسخ داده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.