بلبرینگ چیست؟ با کاربردها و انواع آن آشنا شوید

۳ بازديد


بلبرینگ یکی از قطعات مهم صنعتی است که در یاتاقان های غلتکی و یاتاقان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع قطعات به نصب رولربرینگ ها و شفت ها روی یاتاقان ها کمک می کنند. شاگیت یا پوسته یاتاقان برای تمام یاتاقان هایی که قطر داخلی مخروطی دارند استفاده می شود. این قطعات از اجزای مختلفی به نام مهره ها، واشرها و حلقه های فلزی به نام بوشینگ تشکیل شده اند. آستین های آداپتور به دو نوع بوشینگ کششی و تبدیلی تقسیم می شوند که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. برای خرید قطعات صنعتی با ما همراه باشید.

کاشت چیست؟

بوش ها یا شیارها قطعات صنعتی مهمی هستند که در قطر طناب های سیم پیچی به کار می روند. کیت های بوش با نام های مختلفی به بازار عرضه می شوند که رایج ترین آنها دستگیره های آداپتور و بوشینگ است. معمولا این نوع قطعات با علامت اختصاری H مشخص می شوند.

نصب این قطعات بر روی محور بسیار آسان است. در خرید بلبرینگ بوش حتما به نوع آن توجه کنید تا بتوانید با توجه به صنعت خود بلبرینگ بوش خریداری کنید. در مقاله بعدی به معرفی انواع بوش های بلبرینگ و کاربرد آن ها می پردازیم.

انواع بوش بلبرینگ

بلبرینگ بوش از چند قسمت تشکیل شده است. اما تمامی این قطعات در دو گروه به نام های بوشینگ یاتاقان کششی و کلاچ تبدیلی قرار می گیرند. این نوع قطعه از نظر کارایی، قیمت، کیفیت و ... با یکدیگر متفاوت است. بنابراین در هنگام خرید باید به ویژگی های هر یک از این محصولات توجه کنید. معمولاً برای هر بوش یاتاقان از یک مخفف متفاوت استفاده می شود که به صورت زیر خواهد بود:

• حرف H کلمه پایداری متصل به چگنت ها است که نوع ساختار محصول را نشان می دهد.

• حرف B روی محصولات نشان دهنده پشتیبانی سفت کننده بوش است.

• برای مفهوم پاکسازی خورشیدی از حرف M استفاده می کنند. این واشر در کنار مهره بوش قرار می گیرد و یاتاقان را روی شفت تثبیت می کند.

بوته لاگر پوشا

بوش های کششی برای عملکرد بهتر و بهبود قطعات صنعتی استفاده می شود. این یاتاقان ها علاوه بر بلبرینگ ها نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. آنها اغلب از بوش های کششی برای قطعاتی که نزدیک به رطوبت هستند استفاده می کنند. زیرا این قطعه در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. مشخصات کلی این نوع بوش به شرح زیر است:

• دارای روکش محافظ

• سوراخ های مختلفی داشته باشید

• برخی دارای شیب حدود 1.30 هستند که بیشتر در غلتک های بشکه ای استفاده می شود.

• اندازه سطح بیرونی این قطعات حدود 1.12 می باشد.

• بوش کششی قطر 200 میلی متر دارای سوراخ ها و شیارهای زیادی برای پرکردن روغن می باشد.

• بوش های کششی با علامت AOH فروخته می شوند.

روکش بلبرینگ یدکی

موادی مانند گرافیت و مس اغلب برای ساخت بوش استفاده می شود. شکل ظاهری این نوع بوشینگ ها مانند استوانه توخالی است. به طور کلی، بلبرینگ های جایگزین بوش با کیفیت بالا باید بتوانند در دماهای بالا به کار خود ادامه دهند. از ویژگی های کلی این نوع بلبرینگ بوش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بوش های کلید معمولاً با اتصالات قفل و مهره های قفلی ساخته می شوند.

• شیب سطح بیرونی این نوع قطعات حدود 12/1 میل می باشد.

• برای تعویض بوش ها از فاصله های مختلف استفاده می شود.

• برای گردش صحیح روغن، کلاهک های یاتاقان تبدیل مانند درپوش کششی دارای شیارها و سوراخ هایی به قطر 200 میلی متر و بیشتر می باشند.
برای واردات کالا از چین کلیک کنید.

استفاده از انواع بوشینگ بلبرینگ.

بلبرینگ بوش یکی از عناصر مکانیکی مهمی است که برای کاهش اصطکاک در قطعات صنعتی استفاده می شود. به همین دلیل مهمترین کاربرد پرس های بلبرینگ مربوط به کاهش اصطکاک قطعات می باشد. اگر بار موتور کم باشد و شرایط مرطوب باشد. بهترین گزینه برای شما استفاده از بلبرینگ بوش است. قطعات این نوع در اثر مصالح ساختمانی از زنگ زدگی و خوردگی قطعات صنعتی جلوگیری می کند. این قطعه برای نصب آسان برای سفت کردن شفت بر روی غلتک و بلبرینگ استفاده می شود. پرس بلبرینگ از نظر کارایی انواع مختلفی دارد و هر کدام مشخصات متفاوتی دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.