آیا لوازم آرایشی مانع غسل و وضو می شود؟

۲۵۳ بازديد

این وکیل دادگستری یکی از شرایط صحیح معده و لگن را گرفتگی نداشتن قسمت های آن دانست و گفت: استفاده از کرم های لایه بردار مانند انواع پنکیک و ضدآفتاب ها. کرم پودر و سفید کننده، لاک ناخن، پرایمر مژه و لوازم آرایشی چشم مانند کرم دور چشم، ریمل و مداد ابرو از موانع تشکیل هاله هستند و باید قبل از حمام پاک شوند.

همتی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات رایج در جامعه امروز کاشت مو است یعنی یک سری موهای مصنوعی به موهای خود اضافه می شود و عمل کاشت مو در هیچ آرایشگاهی انجام نمی شود.

وی با اشاره به اینکه فرد دارای دو نوع موی بلند مانند پوست سر و موهای کوتاه مانند چشم، ابر و موهای بازو و پا است، افزود: شستن موهای کوتاه زیر دوش باید و طبق بسیاری از منابع باید از شستن موی سر در هنگام غسل خودداری کنید، اما به گفته آیت الله سیستانی این کار لازم نیست.

خطیب جامعه نسوان به صراحت توضیح داد که: خالکوبی و خالکوبی و خال نویسی اگر ضرری به انسان نرساند و به غیر محرم آسیبی نرساند، طبق نظر مراجع اشکالی ندارد، اما در هنگام غسل و غسل یک فرد باید 36. آنها را در نماز وضو پاک کنید تا جای زخم برطرف شود.

همتی از شستن موهای کوتاه با حمام خبر داد و گفت: اگر موها اینطور رشد کنند اشکالی ندارد اما اگر چروک های مصنوعی به موهای مرد اضافه شود، مو است. سالن های امروزی از غسل و آبیاری جلوگیری می کنند.

وی افزود: در مورد کاشت ناخن، آرایشگرها ناخنی را به ناخن فرد می چسبانند که با رشد ناخن، ناخن بزرگ می شود و طبق نظر همه مراجع، کاشت ناخن ممنوع است و کسانی که تصمیم را نمی دانند. در اینجا و کسانی که هنوز ناخن‌هایشان را نکاشته‌اند، تا زمانی که ناخن‌هایشان را برندارند، وضو بگیرند و نماز نخوانند، نباید آن‌ها را جدا کنند.

این کارشناس تصمیم گیری دینی کرم ها را به دو دسته لایه ای و غیر لایه ای تقسیم کرد و گفت: کرم های پنکیک، ضد آفتاب، کرم پودر و کرم های سفید کننده از شستن صورت با روغن یا یک لایه روغن و رژ لب جلوگیری می کند. تا زمانی که روغن روی آن باقی بماند. این یک مشکل است، اما هیچ اشکالی در حفظ قدرت رنگ وجود ندارد.

وی بیان کرد: کرم های بدون لایه مانند مرطوب کننده ها آب را جذب نمی کنند زیرا جرم و چربی آنها روی پوست باقی نمی ماند.

همتی هشدار داد: کسانی که بعد از ترک نماز از ضماد استفاده می کنند سر خود را از قسمتی از شاخ که در فحشا مهر شده است بشویند.

وی با اشاره به اینکه مداد ابرو از پوسته پوسته شدن و شست و شوی آن جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: آرایش چشم مانند سرم و خط چشم اگر در داخل چشم باشد خوب است اما اگر بیرون باشد مانند ریمل در شستشو اختلال ایجاد می کند. .

رجوع به مقاله: https://moorashin.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.