چاپگر چیست + مروری کامل بر انواع چاپگر

۱۶۸ بازديد


همه شما می دانید چاپگر چیست. اما اجازه دهید یک بار دیگر برای شما توضیح دهیم که چاپگر چیست و چه کاربردهایی دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد تاریخچه ماشین های چاپ و انواع ماشین های چاپ صحبت کنیم. در نهایت، ما توضیح می دهیم که چه معیارهایی را هنگام خرید چاپگر باید در نظر بگیرید. اگر به انتهای مقاله رسیدید و سوالی در مورد چاپگر دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا به آن پاسخ دهیم.

آیا چاپگر تمیز است؟

چاپگر یک دستگاه سخت افزاری خارجی است. اصل چاپگر تبدیل یک سند دیجیتال به یک سند فیزیکی است. حال این سند می تواند متن، تصویر یا متن و تصویر باشد. برای چاپ یک سند، به سادگی سند را باز کرده و روی منوی File کلیک کنید.

پرینترهای سه بعدی و دو بعدی هم داریم. چاپگرهای سه بعدی برای ایجاد اشیاء سه بعدی فیزیکی استفاده می شوند. چاپگرهای دو بعدی همان چاپگرهای متن و عکس هستند.

نوع چاپگر

اگرچه امروزه بیش از دو نوع چاپگر آوافرهنگ وجود دارد، اما از آنجایی که هدف ما در این مقاله اطلاع رسانی پرینترها به شما می باشد، انواع دیگر پرینترها را نیز قرار داده ایم.

پرینترهای جوهرافشان

چاپگر لیزری

پرینترهای سه بعدی

چاپگر LED

چاپگر جوهر جامد

چاپگرهای ماتریسی یا نقطه ای

چاپگرهای همه کاره یا چند منظوره

چاپگر حرارتی

آهنگساز

پرینترهای جوهرافشان

در مقاله چاپگر جوهر افشان چیست به تفصیل در مورد این دسته از چاپگرها توضیح دادیم. اما برای جمع بندی این مقاله، در اینجا خلاصه ای از مشخصات این چاپگرها را برای شما آورده ایم.

چاپگرهای جوهرافشان یک دسته پرینتر محبوب در بین کاربران هستند. روش کار این چاپگرها چاپ کاراکترها با پاشیدن جوهر روی کاغذ است. چاپگر دارای یک کارتریج کاغذ، یک کارتریج جوهر و یک هد است.

کارتریج، منبع تامین رنگ چاپگر. جوهر در کارتریج ها ذخیره می شود. برای چاپ اسناد رنگی از جوهر موجود در کارتریج استفاده می شود که شامل رنگ های آبی، قرمز، زرد و سیاه و سفید است.

این نوع چاپگر قادر است تصاویری با کیفیت بالا با رنگ های روشن تولید کند. علاوه بر این، چاپگرهای جوهرافشان مقرون به صرفه تر و استفاده آسان تر از سایر چاپگرها هستند. به یاد داشته باشید که چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ عکس بهتر از سایر چاپگرها هستند.

پرینتر لیزری

چاپگرهای لیزری اولین بار در سال 1971 معرفی شدند. این چاپگرها از لیزر یا فناوری ضربه ای برای چاپ یک سند دیجیتالی استفاده می کنند. هنگامی که یک سند دیجیتال به چاپگر داده می شود، یک پرتو لیزر از بارهای الکتریکی برای کشیدن سند روی یک درام با پوشش سلنیوم استفاده می کند. وقتی درام پر شد، تونر (حاوی پودر جوهر خشک) آزاد می شود. تصویر شارژ شده در درام جوهر را با درام ترکیب می کند. سپس با حرارت و فشار، تصویر بر روی کاغذ چاپ می شود. پس از چاپ، تونر اضافی جمع شده و بار الکتریکی حذف می شود.

همانطور که مشاهده کردید، تفاوت بین چاپگرهای جوهرافشان و لیزری در این است که چاپگرهای لیزری از جوهر خشک استفاده می کنند، اما چاپگرهای جوهر افشان از جوهر مایع استفاده می کنند. یک چاپگر جوهر افشان حدود ده برابر پرینتر لیزری گرانتر است و پس از خرید هزینه بیشتری دارد زیرا جوهر باید مرتباً تعویض شود.

اگر کاغذ خیس باشد، چاپگر رنگی سند را محو می کند. اما پرینتر لیزری به وضوح چاپ می کند. چاپگر رنگی برای چاپ اسناد متنی چندان مفید نیست، در حالی که چاپگر لیزری می تواند اسناد متنی را بهتر چاپ کند.

مزایای پرینترهای لیزری:

این نوع چاپگرها ظرفیت کاغذ بالاتری دارند.

قیمت آنها از چاپگرهای جوهرافشان کمتر است.

شما توانایی چاپ سریع اسناد را دارید.

موثرتر هستند.

معایب پرینترهای لیزری:

چاپگرهای لیزری ممکن است نیاز به یک دوره گرم کردن داشته باشند.

پرینترهای لیزری حجیم هستند زیرا به فناوری لیزر و درام تصویربرداری نیاز دارند.

نیاز به ولتاژ بالا منجر به انتشار کربن کم می شود.

پرینتر سه بعدی

یکی از بزرگترین پیشرفت ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپگر سه بعدی در سال 1984 توسط چاک هال اختراع شد. این چاپگر اشیاء و دستگاه های سه بعدی را با رزین با کیفیت تولید می کند. این چاپگر از موادی مانند پلاستیک، پلیمر، آلیاژ یا مواد غذایی استفاده می کند.

کاربرد پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی را می توان در چندین زمینه استفاده کرد. مانند باستان شناسی، مهندسی هوافضا، سیستم های اطلاعاتی، دندانپزشکی و بیوتکنولوژی. به عنوان مثال، باستان شناسان می توانند از چاپگرهای سه بعدی برای بازسازی اشیای گمشده استفاده کنند.

مزایای پرینترهای سه بعدی

مزیت اصلی چاپگر سه بعدی این است که به کاربران اجازه می دهد اشیاء را به صورت سه بعدی چاپ کنند.

دارای ویژگی های سفارشی سازی کامل است.

دسترسی آسان و مقرون به صرفه.

چاپ اسناد با کیفیت بهتر

شکل ها و هندسه های نامحدودی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

معایب پرینتر سه بعدی

هزینه برق و رزین این چاپگرها بالاست.

فناوری در حال توسعه است.

انرژی زیادی می گیرد.

مواد استفاده شده در بازار موجود نیست.

سرعت کار کمی کند است.

پرس LED

چاپگر LED شبیه به چاپگر لیزری است. از سیستم درام، جوهر و فیوزر برای چاپ اسناد سیاه یا رنگی استفاده می کند. این نوع چاپگرها هیچ تاثیری ندارند، اما به جای استفاده از لیزر در هد چاپ، از دیود ساطع کننده نور استفاده می کنند. این پرینترها توسط سازنده OKI در سال 1989 ساخته شدند.

بین پرینترهای لیزری و پرینترهای LED تفاوت وجود دارد. چاپگرهای LED از یک نوار LED برای ایجاد یک شارژ ثابت بر روی درام چاپ استفاده می کنند که جوهر را جذب می کند. در حالی که پرینترهای لیزری از لیزر و آینه استفاده می کنند. اگرچه چاپگرهای LED در مقایسه با پرینترهای جوهرافشان و لیزری محبوبیت زیادی ندارند.

مزایای چاپگرهای LED

فرآیند تولید پرینترهای LED ارزانتر از پرینترهای لیزری است.

این نوع چاپگرها اغلب دارای گارانتی رایگان هستند.

این پرینترها قابلیت چاپ روی کاغذ ضخیم را دارند.

چاپگر جوهر جامد

چاپگرهای جوهر جامد از دسته پرینترهای لیزری هستند. این چاپگر برای صرفه جویی در هزینه شما طراحی شده است. این چاپگر از نوع منحصر به فردی از فناوری جوهر استفاده می کند که قبل از استفاده ذوب می شود. چاپگرهای جوهرافشان جوهر را مستقیماً روی کاغذ می پاشند. با این حال، چاپگرهای جوهر جامد با پخش جوهر روی یک درام چاپ می کنند.

مزایای چاپگرهای جوهر جامد

کیفیت چاپ چاپ جوهر جامد خوب است.

این می تواند روی هر چیزی مانند پاکت کاغذی، کاغذ بازیافتی، شفافیت و مقوا چاپ کند.

استفاده از چاپگرهای تک رنگ آسان است. این جوهر چاپ با روغن های گیاهی غیر سمی ساخته شده و وقتی آن را در دست می گیریم ذوب نمی شود.

بر خلاف پرینترهای لیزری یا جوهرافشان، جوهر این چاپگر خونریزی نمی کند.

این نوع چاپگر می تواند اسناد را به سرعت چاپ کند و می تواند تا 30 صفحه در دقیقه چاپ کند.

افزودن جوهر به یک چاپگر حالت جامد آسان است.

در مقایسه با چاپگر لیزری رنگی، فضای کمتری را اشغال می کند.

این پرینترها و قطعات آنها امکان خرید کارتریج تونر و پرینترهای لیزری رنگی را دارند.

معایب چاپگرهای جوهر جامد

این پرینتر خانگی ممکن است پس از مدتی بیش از حد گرم شوند. به همین دلیل است که باید آنها را برای مدتی خاموش کنید.

آنها به نور ماوراء بنفش حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید کیفیت خود را به مرور زمان از دست می دهند.

مصرف انرژی این پرینترها نسبت به پرینترهای لیزری بیشتر است و بیشتر برای چاپ های زیاد استفاده می شود.

اگر در وسط چاپ خاموش شوند، مدتی طول می کشد تا دوباره گرم شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.